Retur- og bytterett

Om du vil returnere eller bytte en vare som du har kjøpt på Maccosmetics.no følger du veiledningen under:

1. FYLL I RETURSEDDELEN

Fyll i returseddelen (vedlagt den originale ordren) og send den sammen med returvaren.

2. PAKK VAREN

Pakk varen forsvarlig ved retur så den ikke får skader under transport.

3. Fest returetiketten som sitter på fakturaen på returpakken.

Dersom du ikke har en returetikett sender du pakken til:
Estée Lauder Cosmetics A/S, Danmark (Norgesfilialen)
Postboks 474 Bedriftssenteret
1411 Kolbotn

4. REKOMMANDERT PAKKE

For din egen sikkerhet og for å sikre en rask levering, anbefaler vi at du sender returpakken som rekommandert pakke, for at den spores.

Vi returnerer dessverre ikke portoutgiftene. Dersom du mottar en skadet vare kontakter du MAC omgående. Mer informasjon finnes under avsnittet Skadede varer nedenfor.
Din retur blir behandlet så raskt som mulig.
Returen behandles innen 3-5 virkedager etter mottakelse.
NB! Du kan bare returnere produkter som er kjøpt på Maccosmetics.no.
Dersom du har spørsmål om en retur er du velkommen til å kontakte oss.

Vanlige spørsmål om retur

Hvor lenge tar det før jeg får tilbake pengene for returnerte varer?
Returnerte pakker blir behandlet i løpet av 7–10 arbeidsdager etter at de er mottatt. Hvor lenge det tar før du har pengene på konto kan variere avhengig av banken du bruker. Vennligst kontakt banken din for mer opplysninger.

Jeg bestilte/mottok feil produkt. Kan jeg returnere det?
Hvis du har bestilt via nettet og leveransen ikke er som foreventet, kontakter du oss på 80 06 97 99 for hjelp.

Jeg har mottatt en vare som var skadet ved ankomst. Hva gjør jeg med det?
Hvis du har mottatt en skadet vare tar du vare på esken, emballasjen og alt innhold og kontakter oss så raskt som mulig på 80 06 97 99 for hjelp.

Kan jeg returnere eller bytte et produkt kjøpt i en M·A·C Cosmetics-butikk eller hos mitt lokale parfymere?
Hos M·A·C Cosmetics Online aksepterer vi kun returer og bytte av produkter kjøpt via vår nettbutikk. Produkter kjøpt fra en M·A·C-butikk eller en lokal M·A·C-disk må returneres til utsalgsstedet. Hvis dette ikke er mulig ber vi deg ringe vårt kundekommunikasjonsteam på 80 06 97 99 for hjelp.

Skadde varer
Undersøk esken for eventuelle skader som måtte ha oppstått under frakt når du mottar pakken din. Det er vanlig at esken kan ha mindre skader, men hvis selve varen(e) er skadet må du ta vare på esken, emballasjen og produktene før du kontakter oss så raskt som mulig på 80 06 97 99.